11 februari 2013

Ny vecka


Helgen passerade här hemma med allehanda vanliga, ovanliga och härliga inslag. 

Vi har haft vår lille hamster på rymmen (puh vilken nervkittlare, innan han kom fram knappt ett dygn senare!). Vi har även gjort slalombacken igen, denna gång i gråkallt vinterväder. Badat skumbad - förstås. Lagat underbart god mat i lergryta. Träffat kompisar. Och jobbat lite. Och så har jag försökt rensa datorn. Jag har fått in mycket spam den senaste tiden via kommentarer här på Blogspot och jag har ägnat tid åt att spärra möjligheten för nya kommentarer på gamla inlägg p g a detta (så vet ni också varför ni inte alltid kan kommentera vissa inlägg!). Har även fått problem med att viss spam dyker upp som falska länkar i inläggen. Har ni varit med om detta? Vad gör man? Har försökt med rensing med Nortons alla extraprogram och även lagt till en Adblock. Men det trasslar lite fortfarande... 

Nu tar vi oss an en ny fin vecka! Visst!?

Kram Jes ♥

9 kommentarer:

Iris sa...

Jag får en hel del spamkommentarer precis som du, men blogger rensar bort det själv verkar det som.. störigt ändå.

falska länkar har jag dock aldrig sett, hoppas att de inte finns i inläggen. Det är ju svårt att gå tillbaka och läsa igenom sex års bloggande.. :)

kram /iris

Hanna sa...

nej det har jag faktiskt inte varit med om ännu.
Ha en fin dag
Hanna

::fina:: sa...

Det där känner jag igen, att man får massa skräpkommentarer på gamla inlägg. Jag har just ett inlägg som jag JÄMT går skräpkommentarer på. Jag vet inte varför just det inlägget lockar (handlar bara om en gris jag sytt, haha) och jag spärrade precis som du kommentarer på inlägg äldre än 14 dagar eller vad det var. Och något inlägg har jag nog till och med låtit återgå till utkast.. tråkigt när det ska behöva vara så! Hoppas du får ordning på det!

Malin - Stjärnflocka sa...

Jag hade detsamma!
Gå in på kontrollpanelen, system och säkerhet, åtgärdscenter, återställ datorn till en tidigare tidpunkt, öppna system...
Detta funkade här.
Lycka till!
Kram Malin

EM sa...

Vill minnas att någon bytte webläsare. Från Explorer till nåt annat Chrome? kanske?.. för det där med falska länkar i inläggen. Jag har Safari och inga såna problem på min Mac...
Är det webläsaren så hjälper inget hur man än vänder o vrider i den egna datorn,,, Trist i alla fall. Lycka till!
Minns förresten en förrymd hamster som hittades i en palm mod större. Den hade även ätit upp hela rotsystemet, så att hel rubbet välte... och stendog. Palmen alltså. Hamstern mådde utmärkt...
kram elsamarianne

Photo by Maria sa...

Jag har varit med om att ha fått mail om kommentarer på inlägg som sedan inte finns..
Jag hade innan en sådan kod man skulle skriva i när man kommenterade, då hände aldrig något sådant.. Plockade den då jag fick klagomål om att de var svåra att tyda och att flera skippade att kommentera på sådana sidor.. Men tror att de är bra att ha, då det rensar en del och det går inte att spamma då..

Kram Mia

Kalkstenssommar sa...

Hej svejs!
Tråkigt med spam. Hoppas det löser sig.

Kram

L

Anonym sa...

Hej
Jag läste idag på bloggen Frokenfynd.se att hon haft samma problem tror jag som du beskriver. Hon skrev om det 29 Jan. Kanske är värt att testa, det var en av kommentarerna som hade lösningen.
Lycka till!

Jes/Vita villa vila sa...

Tack snälla för era tips och trix!

Kram Jes

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO