15 februari 2013

Mat på nätet


Men det här var ju rätt smutt ändå. 

Är det något som jag tycker är tröttsamt numera så är det att handla mat, så idag testade vi att klicka hem maten från vår lokala Ica Maxi. Ska erkänna att jag var lite skeptisk för jag är rätt corny med bäst-före-datum och sånt. (Jag är den som river allra längst in på hyllorna för att få de mest färska varorna - alla handlares mardröm. I know.) Men jag måste säga att det funkade toppen att handla maten på nätet, låta någon annan packa och fixa och sedan hämtade maken upp allt på lunchen :). Hade tänkt att köra all in med hemkörning men det var redan fullbokat. Men vilken känsla att slippa handla mat med förkylda små barn, en fredag när alla andra också är där och boxas bland kundvagnar och rabattkuponger. Så. Det här kan nog bli fler gånger har jag en känsla av!

Nu blir det superfredag med mögliga ostar, kex och Wild Kids! Älskar.

Kram Jes ♥

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag gillar att gå och handla, däremot har jag flera gånger funderat på att prova ICA:s matkasse. Detta för att jag tycker att det är så tråkigt med vardagsmat.
Kram

Mamma C sa...

Ett av våra barn handlar på detta vis. Kanske ska våga testa detta jag med. Även om jag nu inte har några småttingar att tänka på.
Kram Mamma C
p.s Jag är som du gräver längst in i hyllan för att hitta bättre datum.

Anonym sa...

Låter onekligen vääääldigt skönt! Kanske man skulle testa? Tack för tips!
Eva

Jes/Vita villa vila sa...

Jaa, testa vettja. 99 pix kan det vara värt! :)

Kram Jes ♥

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO