23 februari 2013

Ett litet jordbruk





Min lille kejsare och jag har fixat med frön och jord. I ett alldeles eget litet jordbruk. Efter att ha läst i Linneas årsbok (en riktig favorit!) så var vi innerligt inspirerade att sätta igång. Några stenar, snäckor, frön och fniss senare är vi nu klara med vår lilla plantering. Vi har sått krasse, sallad, gräslök, jordnöt, ärtor och äpple. Bara att vattna. Och att vänta. Spännande!

Kram Jes ♥

Psst! Boken är ett tips för naturintresserade busungar, med de sötaste teckningar av Lena Anderson. 

10 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Härligt att få följa sina egna sådda frön =) Och snyggt blev det ju med..

Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Å så mysigt! Och vackra bilder - som alltid! kram Mia

Hanna sa...

Så mysigt.
Hoppas att du har en fin lördag!
Kram
Hanna

Huset på Backavägen sa...

Det var en rolig idé som jag nog ska låna. Kul och se hur det växer.
Kram Anki

Anna Svensson sa...

Det där vill jag göra med mina barn! Tack för boktipset.

Anonym sa...

Så himla gulligt och vilken rolig idé!
Kram Erica

Flickan på landet sa...

Åh vilket mysigt tips :) Detta ska jag göra med mina barn på sportlovet *spännande*.
Tack för en fin och inspirerande blogg :)

Anonym sa...

Hej!

Å vilket supertips!! Tack för inspirationen!

Eva

Anonym sa...

I am genuinely pleased to read this webpage posts which contains tons of helpful facts, thanks for providing these
kinds of data.

Look into my web-site: Online Games

Anonym sa...

It's amazing to go to see this web page and reading the views of all colleagues on the topic of this post, while I am also keen of getting knowledge.

Here is my web blog ... Play Batman Games

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO