19 januari 2013

Tjejmiddag och vinnare



Det blev allt en tjejmiddag igår i alla fall. En mycket mysig en.Trots ugnsjäveln. :) 8 fina tjejer plus en världsfin liten Julia på knappa 3 månader, var vi här som såg till att kvällen blev tipptopp. 




Problem är ju till för att lösas sägs det och maten hamnade på bordet till sist. Hyggligt varm också. Det blev som jag tänkt med ugnsbakad fläskfilé, rött vin och sen hallontårta (recept kommer, Anna ;)) och polkamousse till dessert. Men mest av allt blev det värme, kärlek och skratt. Prat om gamla minnen och nya tider. Småplockätande toppat med lite bebisgos. Tänk vad man behöver dom här träffarna med sina vänner. Ovärderligt. Och uppiggande. ♥

Och så kan jag nu även meddela att vi har en vinnare i tävlingen om Afternoon tea för två, på Villa Fridhem! Stort grattis Ewa i Furuvik. Du har fått mail! G R A T T I S!

Kram Jes ♥


19 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt med tjejkompis mddag! Jag tycker servetterna såg så fina ut! Var har du köpt dom? Kram Suss

Mamma C sa...

Låter som en toppenkväll i mina öron.
kram Mamma C

Torparlycka sa...

Vilka härliga bilder och jättefin blogg!! Hittade hit via Lilla villa vita.
Kram
A

mammaxtre sa...

Åh vad trevligt med tjejmiddag. Jag tror att jag måste bjuda in de mina snart.

Ha det gott

Lottas Fotografi sa...

Vilken fin dukning! Alldeles lagom och så fina våriga färger. Och så härligt med tjejkväll. Det lever man länge på :)
Kram Lotta

Life's Silverlining and I sa...

mysigt med tjejmiddag! härliga blommor du hittat också. kram Nilla

mitt liv som jag sa...

Så mysigt med tjejkväll, det låter som ni hade det toppen! Kram Jennifer

Ida sa...

Jösses- tyckte först det stod "trots ungjäveln!!" Så fint du dukat, låter som ni haft en mysig kväll! Kram Ida

Home2tiny sa...

Mysigt med tjejkväll. God mat o tjejsnack slår det mesta. Kramisar Tina

Annas skattkammare sa...

Ser jättemysigt och gott ut! Ser fram emot recept!
Kram Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Tjejmiddag är toppen! Servetterna kommer från H&M. Till fyndpriset 9,50 kr! Januari-tips! :)

Kram o tack!
Jes ♥

Anonym sa...

Ser jättemysigt ut på bilderna! Ska nog ta och dra i hop mitt tjej gäng snart oxå!!

Maria

VITA NYANSER sa...

Åh vad mysigt! Superfina bilder som vanligt, det är sååå inspirerande att kika in här!

Kram L-L

Anonym sa...

Åh vad det lät mysigt. Skulle gärna vilja ha alla recept du använde dig av under kvällen/Linda

Enkel stil sa...

Så härligt vårligt du dukat till dina gäster. Tårtan såg fantastiskt god ut. Kikar in efter receptet.
Anita

Carin sa...

Mysigt med tjejmiddag!
Och vilken fin blogg du har :)
Jag kikar in för första gången, men inte sista

Anonym sa...

Ser så himla mysigt ut ju! Söta ranunkler och vacker dukat!

Elin

Johanna / Fru form o fix sa...

Vad fint dukat! Riktigt vårigt.

Jes/Vita villa vila sa...

Jag lovar att fixa receptet på hallonmousstårtan - kommer snart!

Kram Jes

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO