8 januari 2013

Tävla om lyxigt Afternoon tea!


Vänner, får jag lov att presentera en tävling så här i kalla januari, efter-jule-tid. Kanske behöver du få längta efter något riktigt mysigt? Som att mumsa västerbottenpaj med krispig sallad, äta nybakade fluffiga scones med lemon curd och hallonsylt. Grotta ner dig i värmande te och bara avnjuta kladdiga chokladkakor, petit macarons, pannacottor och världsgod amerikansk meringue pie. Och mycket. Mycket. Mycket. Mer. Att få skämma bort dig för en stund tillsammans med någon du tycker om. 

Då ska du läsa vidare. För nu kan du vinna ett alldeles underbart lyxigt Afternoon tea för två personer på vackraste Villa Fridhem, strax utanför Norrköping. Ni vet att jag har skrivit om det förut. Hur fängslad man blir av att åka dit. Så jag kan bara säga - ta chansen!

För att tävla ska du göra följande:

1) Skriv en kommentar här på Vita villa vila och berätta vem du skulle vilja ta med dig på Afternoon tea om du vann. Och berätta gärna varför!

2) Svara på frågan om vilket år Villa Fridhem byggdes. Det kan du finna här.

3) Skriv ditt namn (förnamn räcker), bostadsort och mailadress (viktigt!) i samma kommentar. 

Det var allt. Busenkelt - eller hur?


Tävlingen pågår fram till den 19 januari 2013 kl 10:00 då en vinnare utses och meddelas via mail samt här på Vita villa vila. Vinnaren erhåller ett presentkort värde 590 kr avseende Afternoon tea för två personer på Villa Fridhem. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

För er som bor långt härifrån så tycker jag verkligen att ni ska ta tillfälligt i akt och tävla och vid eventuell vinst, kombinera denna utflykt med lite andra pärlor häromkring min hemstad. Jag lovar att sätta ihop en liten lista med tips i så fall :).

Lycka till!

Kram Jes ♥

28 kommentarer:

Anonym sa...

1. Jag skulle ta med min bästa vän (och fikadrottningen) Sofia. Att fika brukade vara vår grej innan vi båda fick barn! Nu har jag nyligen blivit två-barnsmamma och har inte träffat min kära vän utan ungar på länge. Om ca två månader väntar hon sin nr två också, så jag tror att vi båda skulle uppskatta ett avbrott ifrån vardagen med middagsplanering, blöjbyten och dagislämningar!
2. 1909
3. Jenny, Västervik, jennylindberg@hotmail.com

Anonym sa...

1. Jag skulle ta med min kusin och bästa vän A. Vi träffas alltför sällan och vi skulle båda njuta av afternoon tea i fina omgivningar. Vi gillar att njuta av livet och av att umgås bara vi två då vi kan få prata utan avbrott från våra älskade barn.
2. 1909
3. Anna, Lidköping, aid263a@tninet.se

vitagavlar.blogspot.com sa...

1. Jag skulle ta med min älskade moster som haft det tufft en längre tid med en svårt sjuk make. Hon skulle behöva komma bort och få uppleva något nytt & positivt! Att vi båda dessutom älskar både te & godsaker gör ju inte saken sämre!
2. 1909
3. Lisa från Kungälv, så jag skulle behöva en lista då;-) och övernattningsförslag!
Mail: tord@live.se
Hälsning från Lisa

Ullevidsdal sa...

1. Jag tar med min mamma, som är världens bästa mamma, mormor, farmor och svärmor. Hon är som Lill-babs, hälsing, generös och givmild fast utan glamouren. Den vill jag ge henne på Villa Fridhem.
2.1909
3. Helene, Kimstad, ullevidsdal(att)gmail.com

Anonym sa...

1.Jag skulle vilja överaska min finaste dotter, som jobbar på Villa Fridhem. Hon sliter och jobbar för fullt, det skulle vara mysig för henne att få vara gäst en eftermiddag när hon är ledig. Sitta och njuta i den finaste omgivningen, som jag vet att hon skulle uppskatta och även att få mysa med sin mamma och njuta av aftenoon tea.
2. 1909
3.ann-louise, Skärblacka, lollofolkesson@msn.com

Anonym sa...

Min finaste trognaste vän har sedan två år lidit av Bältros på Hjärnan, det är mycket ovanligt att det drabbar unga och att det "sätter" sig där.
Trots att hon dagligen lider av svåra smärtor har hon under min sjukhustid suttit hos mig så gott som varje dag, hållt mig i handen, torkat mina tårar...bara varit min vän!
Om det är någon som är värd en stunds avkoppling i underbar miljö så är det min finaste underbara vän Monica Larsson!!

Anonym sa...

Oops, tappade bort mig i ivern att få vara med,
här kommer resten:
1909
Lisbeth, lisbeth.krogh@pysslingen.se

Anonym sa...

1. jag tea men vi jobbar nästan jämt skulle vara mycket mysigt att få en härlig stund med sin dotter där
2. 1909
3. lotta.61@live.se

Anonym sa...

Hej!
Utan att de vet om det, skulle jag bjuda min kusin Carolina och hennes mamma Marianne som inte bor alltför långt därifrån (eftersom jag bor i Jämtland står jag själv över att åka, även om det vore sååå härligt). Nina och Manne är de goaste bönorna, två sömmerskor som dessutom är varandras bästa vänner.

1909

Jessica, Östersund, jessicai(at)spray.se

Anonym sa...

Är Tyskland för långt borta för att vara med i tävlingen? :D

1. Jag skulle ta med min pojkvän eftersom vi två planerar en Stockholmsresa under sommaren/hösten. Att fika på villa Fridhem skulle vara en fin anledning för en vacker utflykt till Norrköping...

2. 1909
3. Anna, Tyskland, anna8686@hotmail.de

Kram, Anna

Vitt och Blått sa...

1. Jag skulle vilja ta med min man på afternoon tea. Det skulle vara en bra anledning för oss att ta oss tillbaka till trakterna där det hela började. För 15 år sedan gick jag andra året på floristgymnasiet i Norrköping, jag hade flyttat från Gävle ett år tidigare till eget studentrum i Himmelstalund. Jag var hemma igen på praktik och träffade mannen i mitt liv vid 17 års ålder, vem trodde att det skulle hålla, speciellt med nästan 40 mil mellan? Men vi höll ihop och växte ihop. Jag åkte hem så många helger jag kunde och annars kom han ner till mig. Vi gick långa promenader längs strömmen, upptäckte omgivningarna tillsammans och fikade, det var nytt och "inne". I år firar vi 15 år tillsammans och 5 år som gifta! Men en liten Olle på snart 1 år skulle det vara lyx med en helg i Norrköping bara vi två, igen.
2. 1909
3. Ewa, Furuvik, jordgubbar_@hotmail.com

lina form sa...

Hej Jes!
Åh vad kul! Längtar så till sommartorpet i södra Östergötland så att vinna en eftermiddag på Villa Fridhem vore toppen!

1. Jag skulle vilja vinna för att få en break från vardagen och ta med min bästa väninna som genomgår en jobbig tid med separation och har en helt upponervänd värld. Och själv är jag sjukskriven pga Frusen skuldra. Jag som knappt kan va still ska inte jobba och inte fixa utan träna o ta det lugnt. Inte lätt :) Vi skulle njuta av denna vinst och utflykt utan barn och vardag!
2. 1909
3. Lina,
lina@cestlavie.se och lina.appelgren@fritidsresor.se
Stockholm.

Anneli sa...

1. Jag hade förstås bokat in hela tjejgänget eftersom vi länge pratat om att ha en afternoon tea och diskutera boken " femtio nyanser av grått" Det verkar aldrig bli av på hemmaplan utan krävs lite extra skjuts tror jag. Vi kämpar alla hårt med vardagens pussel men det finns en väninna som alltid stöttar mig lite exta och som står mig väldigt nära - henne hade jag förstås bjudit och alla andra i vårt gäng hade förstått varför.
2.1909
3.Anneli, Hässleholm, anneli.wirdefalk@gmail.com

Anonym sa...

1. Jag skulle ta med min man. Vi hade vår bröllopsmiddag där för snart tre år sedan, underbart ställe!!Det vore så mysigt att få drömma sig tillbaka och återuppleva minnen. Även om vi bor nära kanske vi skulle unna oss en övernattning för att ladda batterierna inför vårt andra barns ankomst i april :).
2. 1909
3. Frida, Valdemarsvik frida_wigren@yahoo.se

Anonym sa...

1/ min vännina Marianne som har det kämpigt efter en ryggoperation, arbetslös make och en son med tarmsjukdom.Hon skulle få en avkopplande helg mig. Jag skulle dessutom få återse min barndomssommarstad. Min far är från Åby strax utanför Norrköping. Inte varit där på mycket mycket länge, ca 20-25 år.
2/1909
3/Berit, Stockholm.
beritahlberg@comhem.se
Kram Berit

Christine sa...

1. Jag skulle ta med mig min mormor Maj-britt dit. Hon älskar sötsaker (som jag!) och skulle behöva en rolig händelse i sitt liv! Mormor fyllde 90 år i december, och har gott om energi ännu, vilket är underbart! Jag vill veta mer om hur det var att vara 5-barnsmamma på 40-50 talet, och höra mer om hennes liv- bara hon och jag!
2. 1909
3.Christne, Åby
christine.westman@yahoo.se

Anonym sa...

Villa Fridhem byggdes 1909. Hit skulle jag ta med min fantastiskt fina mamma, som ett litet tack för att hon alltid ställer upp och finns där när vi behöver henne lite extra! Jag var på väg att ta med henne hit i höstas men då var det fullbokat - ett gott betyg!

Kramar Malin i Linköping
malin013@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Låter fantastiskt mysigt! Jag hade isåfall bokat en date med min snygga man som jag knappt ser eller umgås med längre. Hans resande i arbetet, våra två små troll på 2 och 4 år samt min heltidstjänst tar all vår tid. Så en eftermiddag med After noon Tea samt en bilresa tillsammans, ensamna från Göteborg hade varit toklyx för oss. Det hade nog även blivit en övernattning och gärna en tipslista från dig 
1909
Jenna, Göteborg.lovilia76@hotmail.com
Kram :)

Anonym sa...

1. Jag skulle vilja ta med min brorsdotter Jenny på afternoon tea. Jenny är 15 år och pluggar på Engelska skolan i Linköping. Hon kämpar och kämpar och jag skulle vilja unna henne en härlig eftermiddag utan läxor och prov! Bara hon och jag och en massa godsaker att äta!! Det skulle vara toppen!
2. år 1909
3. Maria, Rimforsa, hallstalund@telia.com

Lottas Fotografi sa...

Åh jag vill så gärna vinna!
1. Om jag vinner vill jag bjuda med min fina älskade mamma som alltid finns där för mig. Vi hinner ses alldeles för sällan. På väg dit skulle vi stanna till på varenda loppis vi hittar!
2. 1909
3. Lotta i Örebro
acjo69@yahoo.se

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas.....

Linda sa...



Jag skulle ta med min man. Jag längtar efter att få lite tid ensam med honom men vi har svårt att få barnvakt i vardagen. Men svärföräldrarna bor i Linköping så det här skulle vara perfekt.

1909

Linda, Kalmar linda_bj@hotmail.com

Anonym sa...

1. Det skulle vara superfint att få tillbringa en söndagseftermiddag på Villa Fridhem med min mor. Hon har alltid varit en förbild för oss alla och tvekar inte en stund att ställa upp för sina barn och barnbarn. Nu skulle hon behöva sitta ner en stund. Dricka det bästa hon vet nämligen kaffe. Äta en massa godsaker och bara njuta av livet. Att hon fyller 60 år om knappt en månad, skulle göra det hela mycket bättre.

2. År 1909

3. Catarina - cattas@hotmail.com

Anonym sa...

1. Jag skulle ta med min sambo. Vi behöver en stund för oss själva nu när vi precis blivit 2-barnsföräldrar.
2. 1909
3. Therese, Norrköping
theresebroman@hotmail.com

Anonym sa...

Min bästa vän N skulle jag självklart ta med om jag vann för den fina människa hon är och för att 2012 har varit ett kämpigt år för henne och familjen med olika sjukdomar som löst av varandra på både man och alla barnen. Hon är så värd en mysig stund med afternoon tea för att andas ut en stund och bara vara hon tillsammans med mig som blir hennes chaufför:)
Byggår är 1909 och jag som hoppas heter Anne och bor i Nyköping nås på jocke.anne@telia.com

Anonym sa...

1. Jag skulle ta med mannen i mitt liv. Han är en sann klippa som alltid finns där och står med fötterna på jorden. Vi har två småpojkar och väntar den tedje nu i juni. Vi skulle behöva komma iväg och samla lite krafter och bara prata så vi orkar med det härliga familjelivet.
2. 1909.
3. Susanne från Växjö. susanne.lm.johansson@gmail.com

Anonym sa...

1.Så klart tar jag med min dotter Caroline,som har flyttat till Norge för att arbeta , saknar våra fika stunder vi har haft.TÄNKTE locka hem henne över en helg och överaska med en tur till VILLA FRIDHEM.Saknaden är mycket stor just nu efter henne.
2.1909
3.Annette från Norrköping
skogh.skarphagen@gmail.com

Anonym sa...

1. Jag skulle absolut bjuda med min man. Vi behöver en stund för oss själva att bara få vara vi, nu när vi nyligen blivit 3 barnsföräldrar.
2. 1909
3. Malin, Svärtinge
marckmann@telia.com

Anonym sa...

1. Jag skulle överraska min underbara mormor som jag träffar alldeles för sällan på grund av avståndet (jag i Dalarna & hon i Skärblacka). Hon fyller 86 år i februari och är min stora förebild - en varm, engagerad och envis krutgumma med skinn på näsan som alltid finns där för alla. Jag kommer aldrig kunna ge tillbaka allt hon givit mig och man tar sig sällan tid att berätta hur mycket någon betyder (numera pockar barnen på all hennes uppmärksamhet när vi ses - med all rätt ;) - men det skulle vi göra - prata minnen och jag skulle ta mig tid att berätta hur mycket hon betyder för mig och alltid kommer att göra.
(Även om jag inte skulle vinna så hoppas jag få ta del av dina tips på lokala pärlor)
2. 1909
3. Unni, Grängesberg, unni.f@hotmail.com

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO