27 januari 2013

Mörk vanilj och droppar av oliv


Jag badar nästan varje kväll så här års. Bubbliga skummiga heta bad. Så heta att man baxnar lite grann. Med magiska dofter som letar sig in i varenda por i kroppen och som gör en så där underbart varm och harmonisk liksom inifrån. Senast i raden av doftkombos är en skvätt mörk vanilj i form av en sagolik tvål från L:a Bruket, finns hos Ellis Corner. Och så några droppar olivolja. Och kanske lite badsalt med svag doft av magnolia. Ljuvligt efter en iskall pw bland skog och mark. Eller bara en sen lördagkväll efter att barnen somnat och huset är nästan tyst. Doftar gott gör det hur som haver.

Kram Jes ♥

11 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅ vad härligt det låter.Bara så skönt att bada.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

HannasHörna sa...

Härligt!!

Anonym sa...

Så härligt!! Jag måste skaffa mig ett badkar!! :-) och en sån fin tvål för jag älskar vanilj!

Kram Elin

VITA NYANSER sa...

Det låter härligt! Superfin bild också!

Ha en bra söndag!

Kram L-L

Anna sa...

Har tidigare läst i din blogg om att dina barn gillar "till vildingarnas land". Jag har en son som snart fyller fem o gärna vill ha en dräkt... Jag såg att du köpt en från USA, hur var den i storlek o var kan man hitta en nu? Vet du?

Kram o njut av dina bad
Anna

Anna sa...

Låter alldeles sagolikt!
Tycker att L:a Brukets förpackningar är såå fina!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Anna!

Vad mysigt att du också har en vilding! Jag beställde dräkterna på Pottery Barn i Usa:

http://www.potterybarnkids.com/shop/kids/?cm_type=gnav

Jag var inne och letade runt där nu men kunde tyvärr inte hitta några? Kanske dröjer det till höst och Halloween igen innan de kommer in.

Storlekarna var ganska stora, men mina barn är små också så den kombon gör väl att dräkten känns lite större, men de var rätt generösa i storlek det tycker jag!

Lycka till och hoppas du hittar!!!

Kram Jes ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Anna! Om man är lite händig....

http://www.education.com/activity/article/diy-costume-wild/

:)

Kram Jes ♥

Johanna / Fru form o fix sa...

Det låter så mysigt med bad, men när jag väl ligger där så blir jag lite rastlös ;-)

Karin A sa...

Så härligt det låter! :)

Ska beställa hem lite sådan tvål tror jag.

Kram!

Anna sa...

Tack!

Tyvärr inte så händig. Den lurviga ser så mysig ut! Får leta vidare!

Kram

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO