1 december 2012

Julmarknad




Julmarknaden i Industrilandskapet var väldigt fin och stämningsfull! Massor med små vita snöflingor singlade ner runt oss och det var lite lagom bistert så där att det biter i kindknotorna och näsan blir lite lätt röd. Julmusik, körer och granar i mängder. Röda bodar med försäljning av närodlade ostar och korvar, brända mandlar som gav dofter utöver det vanliga, och så fiskdamm och tombola fanns med förstås. Marsmallowsgrillning och provsmakningar av diverse gott nosade vi också upp. Härligt härligt. Så visst sjutton känner man sig en aning mer inspirerad till jul efter detta. Det gör man då allt.

Kram Jes ♥

6 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Mysiga bilder från en mysig dag. Det enda som fattas är lite vitt på marken.
Önskar dig en fin första advent!
Kram Lotta

Lantligt i Smultronbacken sa...

Härligt med julmarknad.
Jag vågar nog inte ens berätta hur mycket snö det har kommit här, men kan säga att vi har skottat i två dygn och inte hunnit med något annat. Men det ska lätta inatt och hoppas det. Maken har fått jobba så han har träningsvärk:))

Kram Teres

mitt liv som jag sa...

Julmarknader är ju så mysigt och dina bilder är så härliga!
Marshmallowsgrillning är en favorit för en gottegris som mig ;).

Hoppas ni får en fin första advent! Kram Jennifer

På landet vid havet sa...

Så mysigt med julmarknad! Ni verkar ha fått en alldeles lagom mängd snö! Här har det kommit alldeles för mycket!

Ha en bra första advent!
Mvh Mia

Grodmamman sa...

Härliga bilder från julmarknaden! Är så mysigt med sådant.
Här har vi fått 2 dm snö under natten och nu snöar det igen, så härligt!:)
Kram

EM sa...

Snö, nej men det behövs inte för att man ska få julstämning, tycker jag. Här på ön har vi inte sett några flingor ännu. Men ibland kommer här bilar med massor av snö på taket körande över bron, så jag antar att den, snön, bara är nån mil bort...
Men men vi får väl vårt också, säkert... Jag gillar´t inte i alla fall...sen får det vara hur fint som helst...
Härligt med julmarknad, det har vi inte varit på ännu...
kram elsamarianne

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO