28 december 2012

Fram och tillbaka

Print av  Frida Eklund Edman

Idag sa dagen swusch. Stockholm tur och retur. Roliga inköp. Roliga samtal. Och så har jag frossat i lite ny konst till våra väggar. Visst är den här ovan helt sagolikt underbar? Skapad av Frida Eklund Edman. Kommer nog bli fin i en liten greves rum tror jag. En tur till Fotografiska blev det också och med hem kom ännu en fantastisk artprint. 

Tänk att mellan alla julkolor, köttbullar och skinksmörgåsar så börjar jag se att det är dags att göra små förändringar här hemma. Lite nytt behövs, gärna med enkla medel. Kanske får bli en tur till loppis i morgon?

Är så trött på granbarr nu så snart åker julen ut. Och in vill jag ha sylvassa vita rosor, böljande ranunkler, fransiga tulpaner, några nya kuddar, lite fina artprints och doften av en iskall januarimorgon. Jojo. Men först njuter vi klart julen, tar lass av glass av Texas Pecan och spelar ett parti Trivial Pursuit. Och idag ska jag banne mig vinna. 

Kram Jes ♥

7 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej fina Jes!

Åh ja den är ur-fin!!!
Stockholm är mysigt, det var (alltför) länge sen jag var där uppe...

Här åkte granen ut idag, vill ha rent och fräscht...och vår :))

Kram
Mia

Hem och Lycka sa...

Å så fin!

God fortsättning vännen, hoppas ni haft en härlig jul!

kram Mia

Marias frestelser sa...

Har tokfastnat för din blogg. Är nybliven sommarstugeägare och har snöat in på inredning med tvist och har hittat många fina tips och idéer i din blogg.

Det jobbiga är... att huset är inte vinterbonat... så jag måste VÄNTA! Under tiden ägnar jag mig åt bloggfrosseri och dagdrömmeri.

Fråga: Alla dessa loppisar - vart finns dom så här i vintertid?

Kram Maria

Stenmur & Gärdsgård sa...

God fortsättning finaste du!

Låter som dagarna rullat på som dom ska :-) och att ni är friska!

Önskar dig en fortsatt härlig helg med dina nära och kära,

Stor kram Malin

Lantligt i smultronbacken sa...

Låter som jag det där. Julen ska i dagarna ut här hemma med men jag känner ju mig själv och när jag väl börjat åker ALLT ut t o m stjärnorna i fönsret.
Men det ska bli så häligt att städa riktigt och få fräscht.

Kram Teres

Hanna sa...

Tack för Grattis hälsningen!
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Den var jättefin. Ja nu vill man snart ut med allt som har med julen att göra.
Kram Mamma C

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO