2 december 2012

Den första advent


Första ljuset är tänt. Det är advent. Och jag ska spara den här dagen långt inne någonstans i hjärttrakten där bara goda saker bor. För efter sen frukost och lite pulkaåkning i ett isande kallt vinterlandskap, så åkte jag och min lille kejsare in till stan och köpte julklappar. Vi valde mycket omsorgsfullt. Till nära och kära. Till unga och gamla. Pratade om stort och smått. Och åt en sen lunch på bästa sushi-haket och bara satt där, vid sidan av allt juligt stohej, tomtar och kommers. I lugn och ro i dunkel belysning vid ett fönsterbord och delade en gigantisk tallrik lax-sushi. Vi såg hur det långsamt mörknade där ute. Och hur alla stadens lampor skänkte ljus åt det nattsvarta. Med massor av julvackra papperspåsar med sidenlika snörhandtag brevid oss. Bara jag och min fina älskade stora lilla pojke. 

Det är dagar som dessa, jag hoppas att jag aldrig någonsin glömmer. Hur gammal jag än må bli. Bästa dagarna i ens liv. Och tänk att dom finns ofta precis här och nu. Inte då. Och inte sen. Utan nu. 

Glad advent på er alla fina! 

Kram Jes ♥

12 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Vad mysigt det låter! Bloggen är ju bra att ha kvar, många minnen blir lättare att komma ihåg och man påmins då och då.

Lantligt i Smultronbacken sa...

Men åååååå, vad otroligt mysig det låter. En sån där dag skulle verkligen jag också behöva (trots att jag har köpt klart julklapparna redan).

Kram Teres

Anonym sa...

Otroligt vackert jes..... Du kan det där med beröring! Jag gråter igen...


Kram från Fia

Anonym sa...

Vilken jättefin stake! Var har du köpt den? Fint med fyra ljus i kvadrat.

/Lisa

Karin A sa...

Så mysigt det låter - en alldeles perfekt advent att minnas länge. Fin bild Jes! Kram

Cattis sa...

Det låter helt underbart!!
Önskar dig en fortsatt mysig advent...

Kjamis Cattis

Anonym sa...

Låter verkligenn heeelt underbart!

Anonym sa...

Hahaha både stavfel och anonymt blev det visst.
Verkligen ska det stå förstås!
Kram Elin

Nina Espeland sa...

For ein nydelig adventsstake du har! Sjarmerande!

Klem Nina

Home2tiny sa...

En advent att minnas. Så himla fint skrivit. Önskar dig en bra start på veckan. Kramisar Tina

Stenmur & Gärdsgård sa...

Låter som en underbar 1 a advent... Ni är så söta du och dina små kejsare! Ni kan det där med här och nu och njuter för fulla mugga, det gillar jag.

Och så missade jag en tävling precis, attttans... Bästa dagen till dig min fina!
Kram Malin

Anette sa...

En minnerik første advent, som du helt garantert husker når du sitter gammel og grå i gyngestolen ;)
Ønsker deg, og dine fine gutter en flott, og fredfull adventstid ♥
GOD klem Anette

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO