21 november 2012

Tävla till advent!


Dags för en ny tävling tycker jag, så här lite lagom fram till advent! Ta chansen och vinn din favorit av oh la la la ursnygga industrilampor från Hübsch Interior och Solhem Inredning.

Vad gör man för att delta då? Jo det är enkelt:

1) Klicka här och välj ut just din favoritlampa från Hübsch. Dela på Facebook (om du har det). Det gör du här.

2) Beskriv också kort vad du uppskattar mest med advent. (Tex "Mörkret, myset och musten" eller vad man nu anser...)

3) Notera allt detta i en kommentar här på Vita villa vila, tillsammans med ditt namn och mailadress (Viktigt! så vi kan meddela ev vinst!). Det går bra att antingen klistra in länken till din favoritlampa eller att skriva vilken du önskar!

That´s all! Men gilla gärna även på Facebook!

Tävlingen pågår fram till den första advent, dvs söndagen den 2 december 2012 kl 12:00, då butiken Solhem Inredning korar en vinnare som meddelas här på sidan!

Varmt lycka till!

Jisses vilka hotta lampor... Har en plats för alla tror jag....!

Kram Jes ♥

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

46 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Ja, jag vill vara med! Min favoritlampa är:

http://www.solheminredning.se/art/fonsterlampa-i-glas-hubsch.php

Advent är förväntningarnas tid inför en mysig jul. Man blir glad av alla ljus, pynt, tomtar och barnens ögon som glittrar. Jag älskar tiden före jul!

Nu håller jag tummarna att jag vinner en tidig julklapp att hänga i vårt nya köksfönster!

Kram Lotta
acjo69@yahoo.se

Anonym sa...


Favoriten är ;http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-zink-hubsch.php

Advent, är vänt, vänt, vänt
men med ljusen tänt
fast med pepparkakor och port
går det fort

Håller tummarna!
Jenny O
jenjo_76@hotmail,com

Lantligt i Smultronbacken sa...

Åhh, vilken underbar tävling. Här kommer den lampa jag önskar mig...

http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-vit-hubsch.php

Advent för mig betyder MYS och ljus. Hur mörkt det än är och om snön inte har kommit så lyser advent upp i mörkret med alla stjärnor och uteslingor. Vi brukar åka runt på kvällarna och bara titta på alla fina belysningar. Det är mys det

Kram Teres

Johanna / Fru form o fix sa...

Vilken snygg bild!

Anonym sa...

Är väldigt gärna med :)
http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-vit-hubsch.php är min favorit.

Det jag älskar mest med advent är belysningen från stakar och stjärnor. Inget slår detta mysiga sken. Vid advent brukar även den första amaryllisen inköpas.
Har som sport att försöka finna en med tre knoppar :)
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Tess sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tess sa...


Jisses det var riktigt svårt men jag tror nog ändå att favoriten är Vintage glaslampa, Hubsch. De andra känns som att det blivit lite vanligare på senare tid. O vanlig vill man ju inte vara :)
Advent är definitivt förknippat med mys! Det är levande ljus överallt, varma tröjor, raggsockar, glögg, och julmusik! Jag älskar julmusik. Gillar advent bättre än själva julen :)
Kram!

tess@grevskapet.com

Anonym sa...

Nämen gud vad många fina lampor! Hm... min favorit blev tillslut denna http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-koppar-hubsch.php

Advent är bland det mysigaste som finns, speciellt första advent. Man har med förväntan längtat efter att ta fram de första julpyntet, kanske bakat de första pepparkakorna, familjen är samlad och ett av fyra ljus tänds. Åh, nu längtar jag ännu mer, vill ha första advent nuu!

Kram Emilia Axelsson
emiliaaxelsson@hotmail.com

Annas skattkammare sa...

Hej! Men wow, vilka ursnygga lampor! Jag skulle vilja ha allihop! Måste skriva dubbel industrilampa i zink eftersom jag velat ha en sån i evigheter! Har delat på fb. Det bästa med advent är för mig adventsstjärnorma, stakarna, ljusen i allmänhet! Det ger sådan stämning. Kram Anna
annasskattkammare@hotmail.com

Anonym sa...

Det var riktigt svårt att välja bara en favorit, men mitt val föll till slut på http://www.solheminredning.se/art/vagglampa-i-silver-hubsch.php

Det bästa med advent är att man äntligen får ta fram adventsljusstakarna och stjärnorna! Det lyser upp så mysigt i mörkret :)

Kram Jenny
jennylindberg@hotmail.com

Anonym sa...

Ojoj, jättefina lampor! Den lampa som jag gillar mest är dubbel industrilampa i zink.

Advent är nog den mysigaste stunden på året. Alla ljus och mys med familjen är så härlig. Det är också lite lugnet före stormen, då julen för det mesta är aningen stressig.

Tack för en mycket inspirerande blogg.

Kram Rebecka
rebecka108@hotmail.com

Mary - m.ade b.y m.ary sa...

Uuuuunderbar bild!! Åhh vad mkt fint som finns här inne sen jag kikade inom sist!! <3 Kram Mary

Anonym sa...

Ohhh vad jag skulle bli lyclig om just jag fick vinna:
Industrilampa taklampa i matt svart, Hubsch1 eller Industrilampa stor cremevit taklampa 40cm, Hubsch.
Så fina alla deras lampor är, har Industrilampan i zink från Hubsch i mitt kök och den är en av mina favorit saker i huset.
Det jag uppskattar mest med advent är den mysiga stämmningen som sprider sig i huset när allt inför jul plockas fram. Barnens förväntan, alla dofter och ljus.
Advent för mig är en glittrig tid av skimmer och glädje..
Nu håller jag tummar och tår att just jag blir den lyckliga vinnaren.
Har gillat och delta på FB.

Kram
Anna.Pernryd (annaliljekvist(at)hotmail.com)

Tolisinredning sa...

Lamptokig det är jag det,skulle kunna ha alla och allt,så därför blir jag superglad att få delta i denna tävling och kanske få chansen att lysa upp ett litet mörkt hörn i mitt kök.Älskar industristilen när den blandas med shabby chic,alltså mitt kök.

Liten taklampa i zink med ränder, Hubsch,det skulle passa mig.
Gillat på facebook och delat i min blogg.
Mvh Carola
Toli.13@hotmail.com
www.tolisinredning.blogspot.com

Långasjö Vandrarhem sa...

Hej!
Oh jag längtar nu till advent, för mig är advent mys vid tända ljus och pyssel, pynt och förbredelse...
Min favoritlampa är: http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-zink-hubsch.php

Kram Eva Garami
langasjo.vandrarhem@gmail.com

Vinterhagen sa...

Snyggaste lampan är Vägglampa i Silver som skulle passa så bra till vår nya kontorshörna vi snart ska bygga.
Det bästa med advent är att äntligen få mota bort det värsta mörkret!När det är mörkt ute när man går till jobbet och kommer hem ifrån jobbet är det mycket lättare att ta sig igenom en mörk, kall december dag när hemmet är pyntat från topp till tå med levande ljus, stjärnor och ljusslingor!
Kram Johanna vinterhagen@bredband.net

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i tävlingen...
Åh... Advent... doft av ljus och mys vi snart har jul i hus. Ljus och värme i stugans vrå vi tillsammans längtar till tomten på vår farstukvist står.

Min favoritlampa skulle hänga fint över vårt köksbord...
http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-zink-hubsch.php

Kram Camilla
camilla.l.l@telia.com

Anonym sa...


Advent är pyssel/familj-vänner/godsaker/tillsammans-tid för oss. Njuta av mörkret(?) genom mysiga möten :).
2 st industrilampor sk.liten taklampa i zink är favoriterna för de skull verkligen behövas över vår bänk som är lite för dåligt belyst i dagsläget.
Nu håller jag fingrar och tår.
Trevlig helg när den dyker upp.
//AnneMari
jocke.anne@telia.com



Anonym sa...

Advent är ljus o blommor och även goda dofter!

Den svarta skrivbordslampan från Hubsch skulle passa mycket bra på mitt skrivbord!

Håller tummarna !!!

grudda sa...

Advent är ljus ,blommor o goda dofter !!!

Den svarta skrivbordslampan passar bra på mitt skrivbord!

Anonym sa...

Advent är startskottet för alla förberedelser inför jul. Mys utan stress=) Härliga dofter från julbak och blommor! http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-svart.php
är lampan jag vill vinna!

Mvh Annelie
a.e.m-49@hotmail.com

Villa Ell sa...

Jag är med:

http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-svart.php


Advent för mig är att känna doften av glögg från spisen en doft som sakta sprider sig i huset och skapar julkänslan, första lussenkatten och pepparkakan, gärna på em när solen gått ner och mörkret sakta faller så att man kan tända ljus lite överallt här hemma och sitta i soffan och bara få njuta... Då har advent och julen börjat för mig!

// Sandra
vitasmultron@gmail.com

Mamma hela veckan sa...

Åh. jag Önskar att jag vann en Vägglampa i silver. Den skulle jag ha som läslampa i i mitt "bokhörn" i vardagsrummet.

Advent är dofter, kärlek och längtan.

Håll mina tummar och tår,
Anna
anna.werna@gmail.com

Anonym sa...

Advent är förväntan inför julen, att sakta plocka in mer och mer jul i hemmet! Min favoritlampa är "Dubbel industrilampa i zink". Den är underbart vacker!

Hoppas på tur!

Åsa Svantesson
asa,svantesson@spray.se

Anonym sa...

Fel mejladress, rätt ska vara
asa.svantesson@spray.se
Hälsn. Åsa Svantesson

Maja sa...

Hej..
min favoritlampa är
http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-koppar-hubsch.php

advent för mig är stillhet .. långfrukost med barnen på morgonen när första ljuset brinner.. .. sen andra ..tredje osv.. advent .. då tankar byggs upp om jul och förväntningar.. tankar till hemlösa tankar till vänner som man sällan träffar.. tankar på gemenskap.. då under adventstid är det, det starkaste jag känner..

Marianne Lindqvist
mollamaija100@hotmail.com

önskar dig en fin advent.. <3

Anonym sa...

Favoriten är:
http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-vit-hubsch.php

Advent är:
-Myspys
-Ljus
-Glögg & pepparkakor

Lever på hoppet
/Lia
lia_caruso@hotmail.com

Anonym sa...

1) http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-vit-hubsch.php
är min absoluta favorit! Tidlös och enkel men så ståtlig!

Delar på FB (Kristiina Söderström)

2) Advent är mys, väntan och att vara tillsammans när det är mörkt och kallt!

3) Kristiina Söderström
krieppola@spray.se

Mysig advent som snart är här!

Anonym sa...

1) http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-vit-hubsch.php

en lampa som håller idag och imorgon! Passar in överallt och vore toppen att lysa upp morgonkaffet med!

2) Advent är pyssel inför jul med barnen och en väntan tillsammans med de viktigaste människorna i världen!

3) Magnus
soder76@spray.se

Anonym sa...

Åh, så många fina lampor! Min absoluta favorit är vägglampan i silver, den skulle jag så gärna vilja vinna!

För mig är advent en tid med värme och ljus.Träffa vänner på spontana glöggmyskvällar och barn som sjunger luciasånger.Planera julklappar och prassla med hemliga paket...

Anna Lundstedt
till.lundstedt@telia.com

Anonym sa...

http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-koppar-hubsch.php.
Det bästa med advent är adventstjärnorna som lyser i fönsterna

Ingrid
bergstromkarlsson@gmail.com

Anonym sa...

Jag vet att min fru älskar dessa lampor och tror kanske att hon är med och tävlar i denna fina tävling. Men om hon mot förmodan missat den så tar jag nu chansen och tävlar för henne.
Tror hon skulle uppskattat denna lampan: Industrilampa stor cremevit taklampa 40cm, Hubsch1.
I vår familj så är advent heligt. Advent är familjens, vännernas och värmens tid. Man liksom laddar inför vad som komma skall, julen...
Nu hoppas jag på vinst till min älskade som jag kan överraska henne med.
Mvh
Morgan (morganpenryd(at)hotmail.com)

Fru Lantlig sa...

Å många snygga lampor men efter mycket velande får jag nog säga att den definitiva favoriten ändå är http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-stor-taklampa-39cm-zink-hubsch.php

Andvent för mig är julkänsla ända in i märgen, underbara dofter för sinnena- glögg, hyacint och julebak,härliga ljus, barnens längtan efter tomten och Jonny Cash julskiva i högtalarna (gärna redan strax innan advent).

Kära Tomten, jag har ätit all min spenat hela året och jag önskar mig en snygg industrilampa i julklapp till min nya lantliga kök.

Kram Maria
mariaoehrn@hotmail.com

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej vännen!

Vilken tävling! :-). Håller med dig - jag skulle också kunna tänka mig alla ;-). Men över matbordet saknas denna:

http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-stor-taklampa-39cm-zink-hubsch.php

Såååå fin!

Advent! Jag älskar advent och att få sätta upp stjärnor och ljusslingor. Mysa med tända ljus. Planera barnens adventskalender - som för min del är just en ADVENTSkalender. Dvs de får paket på söndagarna, adventsdagarna. Jag använder hela året till att planera julklappar så att december verkligen blir en lugn, ro och mysmånad. I love it! :-D

Ha en toppendag! Kramar Sandra

Fröken Fräken sa...

Vilken härlig tävling <3

Över mitt köksbord saknas det en lampa, den här fina lampan kommer göra sig alldeles alldeles utmärkt bra: http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-stor-taklampa-39cm-zink-hubsch.php

Advent är för mig väntan inför jul, väntan fylld av förväntan och längtan, väntan fylld av kärleksfulla förberedelser, väntan fylld av kärlek och omtanke till mina nära och kära <3

Många långa varma kramar från mej

//Frida
frida . andersson [at] gmail . com

ps. nu ska jag botanisera i din butik, såg en mysig morgonrock på 1:a sidan som jag nog ska önska mig i julklapp av farbror tomten ;)

trendcourt sa...

Den här fina lampan är min favorit!
http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-taklampa-i-matt-svart-hubsch.php

Advent är så mysigt när man mitt i det värsta mörkret får ta fram alla stjärnor och ljus och mysa hela vägen fram till jul.

Caroline
caroline@lovstastuteri.com

trendcourt sa...

Den här fina lampan är min favorit!
http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-taklampa-i-matt-svart-hubsch.php

Advent är så mysigt när man mitt i det värsta mörkret får ta fram alla stjärnor och ljus och mysa hela vägen fram till jul.

Caroline
caroline@lovstastuteri.com

Anonym sa...

Jösses, vilken underbar tävling! Är precis flytta till Sverige och skulle kunde tänka mig en sånt härliga lampa över mitt köksbord: http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-zink-hubsch.php

Jag upptäcker hur man har advent i Sverige och tycker det är otrolig mysigt med alla ljus i fönstren och sång och snö! Luciakören är en jätte fin del av advent, tycker om att lyssna till glada barn som sjunger i sken av levande ljus och utanför är snö.

Håller tummarna!

Catharina
101@andersen.cc

Sandra sa...

Vilka otroligt fina lampor. Skulle vilja vinna bordslampa industri svart :)
Det finns otroligt mycket som är mysigt med advent. Alla vackra stjärnor i fönstren, levande ljus i mörkret. Att få pyssla med min lilla dotter och baka till toner av julmusik. Eller glöggmys under filten tillsammans med sambo och goda vänner. Och den där promenaden i ett vinter landskap med rödblommiga kinder.

Sandra sandra.vardagen@gmail.com

MammaElva sa...

Men gud vilken tävling! Jag föll pladask för denna bordslampa:

http://www.solheminredning.se/art/industrilampa-bordslampa-svart.php

Och det bästa med advent är absolut förväntan, dofterna (pepparkaka, glögg m.m.) och ljuset som kommer i vintermörkret.

Delat på FB och håller nu tummarna stenhårt! Någon gång händer det ju?

Kram elin

Petra sa...

Industrilampa bordslampa cremevit, Hubsch är en favorit!

Advent betyder att man ska mysa, ta det lugnt och äta god mat i skenet av massor m ljus!

=)

Anonym sa...

Jag gillar den här som bäst: http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-zink-hubsch.php

Det jag älskar mest med advent är att vara på julmarknaden och att sitta på soffan med en fin bok och en kopp té/glögg.

Jag har aldrig vunnit något och hoppas att jag har tur denna gång!

Julhälsningar från Tyskland !
Anna :)

(anna8686@hotmail.de)

Anonym sa...

Hejsan. Jag gillar bäst Vintage glaslampa, liten. Vacker.
Advent har en magisk effekt. Man bestämmer själv hur mycket man gläntar på julens dörr.Underbart, man tror att allt är framför en, i själva verket är det en del av julen.. Hälsningar Monika B
janjakobsson53@hotmail.com

Anonym sa...

Advent, då kommer livet och hoppet tillbaka!!!
Gillar svart industrilampa, bordslampa.
Lina
lina.manninge@vittra.se

Anonym sa...

Hej Jessica,

min mamma vill också vara med i tävlingen. Hon gillar mest med advent att det är en tid med massor av ljus och en tid där man får öppna en liten lucka i julkalendern varje dag ;-)

hennes favorit är http://www.solheminredning.se/art/dubbel-industrilampa-zink-hubsch.php och hennes mailadress martina.machmer@web.de

Julhälsningar,
Anna från Tyskland

Malin o. Ante sa...

Gillar delar och önskar mig sååå en dubbel industrilampa i zink!

December och advent för mig innebär värme, glädje och lite magpirr... Att dessutom få dela förväntan och myset tillsammans med min dotter och en nyfödd liten kille gör det bara bättre för varje år! Vi försöker njuta så mycket som möjligt och pyssla, baka och fixa när lusten faller in! Älskar den här tiden!

God Jul :)
Önskar Malin Pettersson
marusska78@hotmail.com

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO