24 november 2012

Middagsfix en lördag





Lat ledig lördag blev det idag. Åtminstone för delar av familjen :). Lite halvinspirerande julmarknad och ett bra restaurangbesök. Några julklappsinköp på stan, besök i en ny härligt rolig vrålbillig butik som heter TGR (TIGER) (där jag bland annat hittade de fina vita ljuskopparna med motiv av fågel och hjort (?) och så lite gött middagsfix hemma på kvällen. 

Bouillabaisse hamnade på menyn och det är ju fantastiskt gott och barnen gillade det dessutom, det är alltid kul! I morgon tänkte jag äntligen baka lite lussekatter, om lusten infinner sig... Och orken. För hjälp vad jag är trött just nu. Detta mörker alltså. Jag blir lika sänkt varje år på senhösten. Det är lite tufft så här års. Det är det. Och jag vill helst bara gå i ide. Till mars typ. Men jag nöjer mig med att sussa tidigt. God natt alla fina!

Ha en skön helg!

Kram Jes ♥

Uppdatering: Här är länken till TGR! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en otroligt vacker och inspirerande blogg. Älskar att titta i den. Tycker den skiljer sig från mängden! Du skriver också så fint. En ren njutning. Hoppas du fortsätter i många, många år!

Lussebak blir först nästa helg för mig. Ser fram emot det.

Kram /Heléne Lindkvist

Karin A sa...

Åh vilken mysig lördag - maten ser jättegod ut. :) Älskar musslor. Och söta ljuskoppar. TGR är det Tiger? Ha en fin söndag! Kram

EM sa...

Vilka fina ljuskoppar! TGR, å va bra, då finns det i Göteborg också...
Då måste jag ta en sväng förbi där nästa gång jag är i "stan".
Har kollat in deras hemsida, och ja, jag vill nog sätta mig i bilen och köra de 75 minuterna redan nu!
Tack för tipset!
Det ser gott ut, maten, men jag har ännu aldrig smakad de där i skal...
kram elsamarianne

Jes/Vita villa vila sa...

Tusen tack Heléne. Som det värmer att få höra.... KRAM Jes ♥

Ida sa...

Vilket fynd med ljuslyktorna, jag var också en sväng i vår närmsta TGR men hittade inte dem tyvärr, skall hålla ett öga öppet.. Kram!

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO