4 november 2012

Halloweenkalas








Lördagens Halloweenkalas för vår lille storebror som alldeles strax fyller 6 år blev en härlig, ryslig, läskig och väldigt söt fest med kompisar och bus. Godis och dans. Sliskiga drinkar och läbbiga lekar.

Och i år fick jag äntligen till en riktig marsipantårta med vaniljkräm, jordgubbssylt och grädde - en äggfri - som faktiskt blev god. Som jag kämpat i alla dessa år med att få till tårtbottnar utan ägg utan att ha lyckats. Och det är ju så viktigt med den där tårtan. Så klart. Marängswisch och glasstårtor i all ära men när man önskar sig en riktig marsipantårta mest av allt när man fyller 6 år så ska man banne mig få en sådan också! Och så blev det! :)

Idag laddar vi för släktkalas och fortsätter jaga timmar. Till den riktiga dagen, då min lille kejsare fyller 6 år. Och jag undrar stillsamt hur det gick till. 

Och så lyssnar vi på den här. För hur jädrans bra är den inte så säg??? 

Kram Jes ♥


16 kommentarer:

Anonym sa...

Oh som jag älskar dina bilder Jes!!! Vilket kalas. En dröm för en litel kejsare...
Kram Jenny

Grodmamman sa...

Vilket kalas han fick!:) Och jag kan förstå lyckan att äntligen få en riktig marsipantårta!:)
Kram

Lottas Fotografi sa...

Åh vilka härliga kalasbilder! Vilken häftig pil. Var får man tag på en sådan?
Fin söndag! Kram Lotta

House number 11 sa...

Vilka bilder, vilket kalas och låten, underbar!
Kram Jenny

Hanna sa...

så fräcka bilder och vilken tårta.
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Emmas hvite borg sa...

Herlig halloween fest for Albin ♥
Tenk han er 6 år nå snart :)
Marsipankaken var riktig lekker!
Klem Anette

Anonym sa...

Jättehärligt kalas och vilken dröm tårta du fixat! Kan man äta spindlarna? kramar anna

Villa Carl Larsson sa...

Vilken otroligt fin födelsedag. Gillar skylten :) Så himla tufft med dukningen också. Hoppas han var nöjd Alvin på sin stora dag. Det är stort att fylla år.

Kram Josefin

Annas skattkammare sa...

Grattis till er lille kejsare! Ser ut som ett supermysigt kalas!!
Kram Anna

mitt liv som jag sa...

Fantastiska bilder och tårtan blev ju urläcker!
Ha det gott! Kram Jennifer

Photo by Maria sa...

Vilket härligt Halloweenkalas han fick.. Och klart han skall ha tårtan han önskar =) Den ser läcker ut =)

Kram Mia

Jes/Vita villa vila sa...

Tack snälla ni! Spindlarna är av plast och inte så goda att äta tror jag ;). Pilskylten har jag haft i många år och minns faktiskt inte var den kommer ifrån... Tyvärr.

Kram Jes

Anonym sa...

Vilket jättefint kalas som han fick lilla stora 6 -åringen! Underbar dukning och inspiration Jes! Kramar Magdalena

Anonym sa...

Otroligt fina, balla bilder och så häftigt kalas!! Som en dröm! Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken fantastisk tårta! Min dotter är också allergisk mot ägg så om du har lust att dela med dig av recept så blir jag superglad.. Tack för en jättefin blogg!!!
Kram Malin

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Malin,

Förlåt jag har alldeles missat din fråga!! Klart du ska få receptet på tårtan! Tror jag tar det i ett inlägg. Annars får du gärna maila mig på vitavillavila@live.se

Kram Jes ♥

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO