27 november 2012

Förkylning och festkläder

Härliga galgar från H&M

Lillebror är genomförkyld nu. Är det inte lite typiskt, första dagarna på dagis? Bacillerna härjar. Han sover oroligt och jag ligger tätt intill i sängen och viskar på förbarmande vis "såja, vännen, såja". Och "mamma är här hos dig, finaste". Jag stryker ömsint pannan och torkar en pytteliten näsa som bara rinner. Där i mellan har jag Ipaden i handen och letar lite festliga kläder till både mig och barnen. Inte fullt lika ömsint kan jag säga. Men ändå. Det vankas ju både julfester, lill-jular, julafton och nyårsbaluns framöver. Så. Jag söker efter en fin klänning som är förlåtande nog mot en som fött ett par barn. Och till dem som kom ut söker jag efter förträffliga pojkkläder helt enkelt. Det sistnämnda är ju the easy part så att säga.

Själv skulle jag ge allt för en Greta. Så otroligt fina! Eller en Ida Sjöstedt. Eller någon av de andra som jag snubblade över när jag halkade in på den här sidan. WoW. Men jag börjar nog som jag brukar, min vana trogen. Och köper skorna först :).

Kram Jes ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten! Hoppas han frisknar till snabbt det är så jobbigt när de små är sjuka ju!
Jättefina klänningar i länken oxå!!
Kram Jenny

Anonym sa...

Spännande! Visa gärna vad du hittar sen..... Lillprinsen då. Stackars!!

Kramar Madde

Anonym sa...



Also visit my website ... strykjärn utan ånga

JESSICA FOTOGRAF ©

JESSICA FOTOGRAF ©
PORTFOLIO